Két és fél hónap története - önkénteskedés, felfedezés, pihenés Peruban és Arubán

Discovering Peru

Az Andok tetehen / on the top of the Andes Video

2018. szeptember 17. - V.Dorottya

Szombaton egy eletreszolo kalandban volt reszunk. Ez a kaland egyreszrol azert eletreszolo mert csodalatos helyen turaztunk, masreszrol meg azert mert rettento nehez volt, amit sosem felejtek el.

Huaytapallana a hegy neve, ahol van egy menedekhaz 4500 meter magason. Onnan felmasztunk 5200 meter magasra, turaosvenyen meg aztan a sziklakon maszva. Ilyen magassagban mar eleg kies a taj, nincsenek novenyek csak nehany fucsomo, a talaj pedig neha homokos volt, neha kavicsos, neha sziklas. Az ido is eleg borus volt mar az elejen isnagyon ugyhogy elegge olyan erzesem volt üintha nem is a foldon lennenk!

Az elso megallonal egy vallasi ritualen vettunk reszt, ami az andok orzojehez, egy nohoz szolt. Vittunk neki kokalevelet, rumot, cigit es edesseget es ezt aldoztuk fel neki, megkoszonve hogy vigyaz rank meg a termeszetre az andokban.

Aztan jott meg egy nehez szakasz fel 5500 meterre, ami a turank legmagasabb pontja volt. Innen mar megpillantottuk alattunk az 5100 meteren levo gyonyoru azurkek tengerszemet, ami meg ebben a borus kodos idoben is hihetetlenul azurkek volt! Mellettunk pedig egy oriasi gleccser volt, jo regi jegbol, latszott hogy mar az egesz teljesen ossze volt fagyva. Hallottuk ahogy olvad a gleccser, csopogott a viz. Es volt egy rovid szakasz a felfele vezeto uton ahol pedig konkretan ahidegebb felhokben lattunk nehany havas hegycsucsot! En tenyleg azt hittem hogy halucinalok, ilyet meg sosem lattam! Benne van amugy a videoban is ez a felhoben levo hegycsucs, remelem visszaadja az elmenyt :)

Aztan innen leereszkedtunk a gleccserfolyason a tohoz, ami nagyon izgalmas volt, de volt egy szakasz ahol azert rendesen halalfelelmem volt, ugyanis a jegen kellet setalni ami alatt csorgadozott az olvadt jeg. A gleccserjeg ossze volt fagyva sziklakkal megmennyit kovekkel es mikor egy egy ko megmozdult alattam azt hittem hogy beszakadok, bagy elinditok egy gleccserlavinat. Persze nem tortent ilyen, es jo kis fotokat tudtunk csinalni az olvado gleccserrol, egy ponton egy teljesen fuggoleges jegtomb melle,is be tudtunk allni ami mar hasadekokban teljesen el volt olvadva, persze oda nem mertunk bemenni! Aztan miveü szaraz evszak van a tohoz vezeto gleccserfolyas csak csorgadozo patakokbol allt igy siman a koveken lelassabban tudtunk ereszkedni, ez volt a kedvenc reszem, izgalmas volt! Nehol volt rikito zold moha, amugy semmi novenyzet. A to nagyon meg lehetett, es a felette levo para es kod igazan misztikussa tette. Fontrol ugy nezett ki mintha aznem,andok anyjanak az ustje lenne vagy a boszorkanyfozete :)

Aztan a totol meg egy 2 es fel oras tura volt visszasetalni, mondjuk az mar turauton volt, nem random a hegyek sziklain. Viszont elkezdett esni a fagyott eso es egy felhoben megmennyit kodben kellett mennunk, a turavezeto megvisszamegy volt hogy otthagyott minket egyedul mertitthon visszament valami hulye asvanyert. Teljesen remalomma fordult at az egesz csak mentunk, mentunk, nem tudtuk mikor lesz vege, a fagyott eso egyre csak esett. Csurormvizesek lettunk, atazott a nadragunk a cipont a kabatunk is kicsit es meg a szel is fujt. Egyetlen oromunk az volt a visszauton mikor elertunk egy farmra ahol sok sok alpaka es lama legelt. Ott csinaltunk nehany fotot.

Egyebkent az egesz tura azert volt embert probalo mert ilyen magassagban nagyon ritka a levego, es amint felfele mentunk nehany lepes utan oxigenhianyos allapotba kerultunk, elkezdtunk kapkodni a levegoert. Megtanitottak hogy hogyan kell lelegezni itt fent, de meg igy is nagyon kimerito volt a tura a szivnek es a tudonek. A sziven 7 es fel oran az brutal modon kalapalt, a tudom is kemenyen dolgozott. Ian meglepo modon jol birta, ugy felment az emelkedokon mint a helyi peruiak. Minket tobbiekkel azert rendesen megviselt ez a nap! De persze gyonyoru helyen voltunk, es tudom hogy egesz eletemben emlekezni fogok arra ahogy ereszkedunk le a gleccserfolyason a tohoz es olyan erzesem van mintha en is egy kavics lennek a hatalmas andok kozepen!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.