Két és fél hónap története - önkénteskedés, felfedezés, pihenés Peruban és Arubán

Discovering Peru

Az igazi nyaralas - Aruba

2018. november 02. - V.Dorottya

Mar egy hete elvezzuk a strandolast a nyaralok alomhelyen, Aruban! Ez a Karib-tengeri gyongyszem holland fennhatosag alatt all, 100-110 ezer ember lakik a szigeten. Eleg vegyes a nep, vannak az eredeti szigetlakok, a papiamentok, de igazabol mar nincs is 'eredeti' mert keveredtek a spanyolokkal es portugalokkal akik a 16-17. szazadban jottek ide, az afrikaiakkal akik a 20. szazad elejen lettek idetelepitve hogy az ujonnan felfedezett olajat a felszinre hozzak, es a 80-as evektol idetelepulo europaiakkal, foleg hollandokkal, es amerikaiakkal is folyamatosan keverednek. A nyelvuk a papiamento ami nagyon hasonlit a spanyolra. Aruba a Karib szigetek kozul a legdelebbi, igy itt sosem keletkeznek tornadok.

Szoval elozo csutortokon megerkeztunk ide, hatunk mogott hagyva Perut. Nagyon fog hianyozni Peru, foleg az emberek meg az eletstilusuk! Most meg mindig egy laza latim-amerikai helyen vagyunk igy meg az eletstilus nem hianyzik, de ha hazamegyunk biztos furcsa lesz visszarendezodni a kevesbe embersrges, kevesbe laza, kevesbe megerto europai stilushoz.

Napjaink foleg strandolassal telnek, igazabol a videobol is ez latszik. Fogunk menni buvarkodni, meg szigetfelfedezo korutra is, majd arrol feltoltok egy masik videot!

Nagyon meleg van, ejszaka se hul le a levego 27 fok ala. Szerencsere mindig fuj egy kis szello, tipikusan egy iranybol, igy a magas palmak az egesz szigeten mind egyiranyba allo koronaval rendelkeznek, latszik a videon az egyik kepen :) ez a szello eleg elviselhetove teszi a meleget, meg szerencsere meg felhos is neha az eg, mjvel itt most van tel... Tel az o ertelmezesukben!

Elso nap eleg viccesen indult az utunk a strandra. Ian unokatestvere, akinel itt lakunk, mondta hogy van egy buszmegallo a sarkon bar o nem tudja hogy jar e ott a busz vagy ha jar akkor mikor jon. Hat a buszmegalloban egy buszmegallo tabla fogadott minket, ahol szep tablazat volt rajzolva a menetidonek, de teljesen uresen volt hagyva. Szoval aki otthon panaszkodik a tomegkozlekedesrol gondoljon arra hogy ar arubaiaknak az egesz tomegkozlekedesbol csak egy menetido nelkuli muszmegallo tabla jutott :) korulbelul 20 perc mulva feladtuk es elkezdtunk stoppolni de az sem volt sikeresebb. Mar epp indultunk vissza a hazba hogy hivjunk egy taxit, mikor egy ures iskolabusz (!!) megszant minket es felvett minket. Ugyhogy meno amcsi iskolabusz vitt el minket a strandra, teljesen gratisz :D azt ne kerdezzetek hogy mit keresett az iskolabusz delelott fel12kor Oranjestad kulvarosaban :)

Azota minden nap busszal vagy minibusszal jarunk a strandra, rajottunk hogy jar a busz, random idopontokban, csak kitartoan kell varni ra! A hotelek menten a parton meg eleg surun jar igy a hazauton konnyu dolgunk van.

A tenger elkepesztoen vilagoskek es a homok elkepesztoen feher es aproszemu! Nehany helyen a homok ellenere is eleg tiszta a viz, de buvarkodni itt a homokos parton nem erdemes. Viszont azert van elovilag, nagyon sok pelikan van akik siklorepulesben belefurjak magukat a vizbe mintha ongyilkossagot kovetnenek el, de nem, csak halasznak. Meg a leguanok! A kertekben, a varosban meg a tengerparton is lehet latni oket, oriasira tudnak noni! A varos egyebkent semmi kulonos, nem kimondottan szep, eleg rendezetlenek az utcak, nem jo a varoskep. Sok draga ekszerbolt van, meg draga plazak. Amerikai turistaknak a szorakoztatasara. Ja meg csomo kaszino, az egyikben jatszottunk, nyertunk ugyhogy boldogok voltunk. De amit nyertunk azzal vissza fogunk menni jatszani meg :D

Ian unokatestvere, Nils, egy arubai lanyt vett el felesegul akivel tobb mint 10 eve idekoltoztek arubara. Van egy masfel eves kislanyuk. Naluk vendegeskedunk ket hetig, ugyhogy jo ismet egy igazi hazban, otthonban lenni a hostelek helyett. Veluk voltunk ma vacsorazni egy halarusnal, aki egy etteremme notte ki magat. Egy nagy halaszkozosseg halpiacan lehet enni a naoi fogasbol frissen keszitett sult halat meg rakot, nagyon finom volt.

Annyira jo hogy vegre nem fazunk ejszakankent! Ez mar annyira kellett nekunk! Az a nagy napi homerseklet ingadozas Peruban eleg rossz volt. Most feltoltodunk meleggel hogy majd az europai novemberi idojarasban meg legyen egy kis tartalekunk :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.